روش انجام تحقیق، قدم دوم : نوشتن چهارچوب نظری

دانش آموزان در پایه هفتم و هشتم برای درس تفکر و سبک زندگی نیازمند انجام یک تحقیق هستند. پروژه ای که ما در کلاس تفکر و سبک زندگی به صورت انفرادی و گاه گروهی انجام می دهیم. روش انجام پژوهش در کلاس های ما با شکل پژوهش دانش آموزی کمی تفاوت دارد و آن آشنایی جزیی دانش آموزان با نحوه ی روش تحقیق، تکنیک های خاص تحقیق و نوع گزارش نویسی بر پایه ی استاندارهای روز دنیا (apa) می باشد. به همین منظور مجموعه ای از ویدئوهای قدم به قدم برای انجام پژوهش در نظر گرفته شده است که دانش آموزان را در این مسیر کمک کند. 

در ویدئو اول پژوهش با اولین قدم پژوهش که انتخاب مساله است، آشنا شدیم. در این ویدوئو با قدم دوم آن آشنا می‌شویم.

قدم دوم : نوشتن چهارچوب نظری

در این قدم باید به سوال‌های پژوهش خود پاسخ بدهیم. در واقع  به دنبال این هستیم که ابتدا چه مطالبی را باید جمع‌آوری کنیم و سپس بیاموزیم که این مطالب را از کجا جمع آوری کنیم و در نهایت چگونه آنها را در کار پژوهشی خود بنویسیم.

17 دیدگاه دربارهٔ «روش انجام تحقیق، قدم دوم : نوشتن چهارچوب نظری»

    1. سیما کاظمی

      خواهش میکنم فاطمه جان. سر کلاس هنوز توضیحش را ندادم. یکشنبه آینده بحث می‌کنیم. ولی خواستید می‌تونید بر اساس همین شروع کنید.

  1. خواهش می‌کنم ستایش، به امید اینکه این مطالب اگر مفید بوده، در اختیار همه‌ی دانش‌آموزان قرار بگیره

  2. وای خانم خیلی اطلاعات مفیدی بود .من قبلا از اجتماعی یا اینجور کارا خوشم نمیومد ولی با توضیحات شما خیلی جذب شدم.
    من که برای کلاس فردا خیلی مشتاقم

  3. سلام خانم روزتون بخیر خیلی ممنون بابت ویدیوتون خیلی تاثیر گذار بود
    ببخشید خانم یه سوال مامیتونیم از محتوا های کلاس اجتماعی برای مقاله روش تحقیقمون هم استفاده کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *